dilluns, 2 de febrer del 2009

Un dia d'hivern


Així ens hem trobat el carrer aquest matí quan ens hem aixecat. I és que estava nevant! Ho ha fet prou estona i amb prou força com per deixar una capa d’un parell de dits de neu que ho ha enfarinat tot i ha deixat una imatge força hivernal. De fet, ja fa dies que "gaudim" del fred, però durant tota la setmana passada vam tenir força sol i un parell de dies de boira. Això sí, les màximes no han arribat cap dia als 5º i ja en són forces! Fins i tot he d'admetre que m'estic acostumant a aquest temps, perque que jo digui que no fa fred a 1º!!! Crec que estic perdent facultats!
Durant aquest setmana passada hem tingut temps per unes quantes aventurilles: amb el banc i amb els metges. El dimecres vam anar a obrir un compte a un banc belga perque jo pugui cobrar el meu sou. Ja tenin banc aquí, Fortis, però és un dels que està més afectat per la crisis i no tenim clar que no acabi desapareixent. Per això hem decidit canviar d'entitat bancària per evitar problemes, malgrat que els nostres diners estan garantits per l'estat, però més val prevenir que curar! Així que, fent cas a les recomanacions d'alguns companys de feina del Xavi vam anar a obrir un compte a Argenta que no et cobra comissions per res, però tampoc et dona res de res! Bé, la nostra sorpresa va ser quan ens van dir que necessitàvem un DNI amb l'adreça, o sinó un certificat d'empadronament. I com que només el Xavi està registrat aquí, les cartes que m'haurien d'enviar a mi anirien a Reus, perquè no tinc cap document oficial belga on hi hagi la meva adreça. Bé, no importa, a Reus hi ha gent que pot rebre el correu. Però quan van veure que l'adreça dels dos DNIs no coincidia, ja no vam poder obrir un compte conjunt, perquè sinó ens el bloquejarien. Així que fins que no pugui tenir un certificat que visc a la mateixa adreça belga que el Xavi no podrem obrir un compte conjunt. Amb lo fàcil que és obrir un compte amb qui vulguis a Catalunya i posar l'adreça que et dongui la gana!
La nostra segona aventura setmanal va ser amb el pediatra. Com que acabem d'arribar amb un nen petit vam demanar al servei mèdic de la guarderia que ens donessin una llista de pediatres a prop de casa. Aquí el sistema mèdic és molt diferent a casa nostra i has de ser tu qui es busqui la vida i trobi metge. Així que ens van fer una llista on hi havia un pediatra que parlava castellà. I hi vam trucar perque per qüestions mèdiques sempre és millor que et parlin amb un idioma que domines. La consulta està situada al semisòtan d'una casa antiga amb una escala molt estreta on el cotxet hi cap just. Així que vaig entrar a una sala on hi havia una senyora amb el cabell embullat, vestida amb un vestit florejat que s'estava barallant per teléfon, sembla ser que amb un pare. I amb una taula plena de papers i, en definitiva, tota l'habitació molt desendreçada. Jo em pensava que era l'infermera o la recepcionista. Quina va ser la meva sorpresa quan vaig descobrir que era la pediatra. La consulta era una mica "cutrilla" i vella, però vaig pensar que si era bona metgessa el de menys era l'espai on treballava. Així que vaig esperar que visités al Roger per opinar millor. La visita va ser una mica justeta. I quan ens va dir que seguíssim amb unes gotes que li estavem donant i que en comptes de 2 gotes dos cops al dia n'hi poséssim 4, 4 cops al dia... I el prospecte diu que només es poden posar màxim 3 gotes 3 cops al dia!!! I a sobre ens va cobrar 45€ per una visita que no s'ho valia (aquí primer pagues al metge o els medicaments de la farmàcia i després t'ho tornen). Així que haurem de seguir buscant metge fins que en trobem un que ens doni prou confiança com per seguir portant al Roger. I és que he arribat a la conclusió que a casa nostra tenim una sanitat fantàstica i unes instal·lacions modernes als CAPs! I és que aquí hem vist cada cosa. Com trobem trobem a faltar el CAP!!

1 comentari:

ninu ha dit...

Hola family!!
Em deixes parat de lo cutres que poden arribar a ser per algunes coses aquests belgues!!!

Molt interessant!!!

Salutacions